Masz pytania? Napisz do nas

Konto na Facebook'u posiada 3,5 miliarda użytkowników.

Odkryj siłę przekazu i szeroki zasięg Social Media!

W planowaniu marketingowym kluczowa jest spójność przekazu i działań. To zalecenie nabiera na znaczeniu właśnie w kontekście strategii w obszarze social media. Decydując się na multiplatformowość kampanii, trzeba mieć na uwadze, by – mimo różnych form – zasadniczy komunikat był podobny.

Społeczny dowód słuszności, czyli dlaczego naśladujemy innych.

Siła grupy

Eksperci z dziedzin marketingu, reklamy i psychologii społecznej są zgodni, że marketing wirusowy jest najtrudniejszą, ale zarazem najbardziej skuteczną formą reklamy. Taka forma promocji sięga do głęboko zakorzenionych w nas wartości i cech, jak: poczucie bezpieczeństwa i przynależności do grupy, chęć dzielenia się z bliskimi, skłonność do porównywania się i naśladownictwa, naturalna ciekawość świata, potrzeba odczuwania zadowolenia, adrenaliny, radości. Wystarczy uświadomić sobie fakt, iż serwis który opiera się na takich właśnie aspektach społecznych, istnieje już ponad 10 lat, a liczba jego miesięcznych użytkowników sięga ponad 1,310,000,000 populacji. Warto więc zainteresować 1/5 świata swoją ofertą poprzez umiejętny marketing wirusowy i zacząć zdobywać nowych klientów, którzy chętnie będą Ciebie polecać!

Reklama nienachalna

Najważniejszą cechą reklamy wirusowej jest jej oryginalność. Coś, co jest pospolite, banalne i nachalne trafi prosto do… kosza. Największą zaletą zaraźliwego marketingu jest więc brak skojarzeń z reklamą. Internauci na tym punkcie są mocno przewrażliwieni – wszelka natrętna i nielubiana reklama jest zasadniczo traktowana jako spam, a efektem takiego działania jest trwała niechęć internautów do danego produktu lub marki. W przypadku marketingu wirusowego internauta nie tylko sam decyduje, czy otworzyć daną wiadomość, ale także z dużym prawdopodobieństwem otrzymuje ją od swojego znajomego, a więc osoby zaufanej, która przekazała dalej wiadomość tylko dlatego, że jest ona unikalna i ciekawa, a wewnętrzny impuls przynależności do grupy nakazywał jej błyskawiczne podzielenie się ciekawą wiadomością z kimś bliskim lub znajomym.

Zarażamy ludzi hasłem: Follow us on...

Naturalna skłonność ludzi do bycia na topie i posiadania najlepszej wiadomości w grupie została idealnie wykorzystana przez specjalistów od marketingu i reklamy. Marketing szeptany (viral), to nic innego jak przekazywanie między sobą gorących wiadomości z ostatniej chwili. W dobie wszechobecnego Internetu, kolejna cecha ludzi została umiejętnie wykorzystana przez marketingowców – a mianowicie – chęć śledzenia najnowszych trendów lub… znajomych. Obecnie z hasłem „follow us” jest powiązanych aż 2 miliardy stron internetowych. Marketing wirusowy wykorzystuje w praktyce obydwie te cechy – polega on na lawinowym rozprzestrzenianiu materiałów dotyczących firmy za pośrednictwem samych internautów poprzez narzędzia komunikacji społecznej, tj. social media. Skutecznie przeprowadzona kampania wirusowa jest nie tylko relatywnie tania i szybka, ale także bardziej skuteczna od tradycyjnych form reklamy.

Korzyści marketingu wirusowego można mnożyć. A więc jakie narzędzia w e-marketingu przychodzą nam z pomocą, aby przeprowadzić skuteczny i lubiany viral?

Gadżety internetowe: zdjęcia/filmiki, demotywatory, tapety na pulpit, wygaszacze ekranu, gry, e-kartki.
Bonusy za polecenia w kanałach dyskusyjnych (karty rabatowe).
Artykuły, porady i opinie ekspertów z danej branży, np. porady komputerowe, ogrodnicze, wnętrzarskie.
Filmiki instruktażowe na znanych kanałach dystrybucji.

CENTRUM DOWODZENIA

Mobility For a Global Energy Giant

Mobility For a Global Energy Giant

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
A Homeland Security Agency ds

A Homeland Security Agency

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
Putting the Customer in Control

Putting the Customer in Control

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
Leading Water Manufacturer

Leading Water Manufacturer

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
18% Increase in SEM-Driven Reservations

18% Increase in SEM-Driven Reservations

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
Midwest Children’s Hospital

Midwest Children’s Hospital

Following an extended period of consulting to AIFS, working closely with the internal team and gaining a deep understand
  • 1. Iterate Design

    We always start with people. Business is driven by human behavior. And we take a human-centered design approach to drive business results. Through observation, learning, and immersive research we are able to roadmap solutions that work for our clients and their customers.

  • 2. Validate Develop

    This is where we bring the design vision to life—uncovering and alleviating stumbling blocks that could interfere with successful implementation. Our 360-degree focus on customers and tech-agnostic approach allow us to develop flexible solutions that scale with business needs.

  • 3. Optimize Deliver

    Our global operation model and thousands of employees in 10 countries allow us to implement best practices and meet clients’ needs practically everywhere. From implementation to analysis, we go beyond solution launch to seek out continuous improvement for our clients—and ourselves.

Andrzej Bakuła

Copywriter/PR Manager

Specjalista od tekstów reklamowych. W świecie tysięcy marek i milionów haseł reklamowych, które krzyczą do nas z TV, gazet, billboardów, czuje się komfortowo i pewnie. Wie, że tam gdzie szum, czasem zwyczajna cisza lub jedno słowo ma silniejsze znaczenie i moc przekazu. Jego reklamy są inspirujące, a nie nachalne. W wolnych chwilach, popijając swoją ulubioną kawę,  pochłania tomy literatury o tematyce skutecznego copywritingu i PR na wysokim poziomie.

Twoje zamówienie wykona Specjalista, który:

  • Będzie odpowiedzialny za redagowanie tekstów marketingowych promujących Twoją działalność
  • Będzie prowadzić nadzór nad współpracą z mediami branżowymi i dostawcami usług marketingowych
  • Przeprowadzi kampanię reklamową i nadzór nad działaniami promocyjnymi, w tym mediach społecznościowych
  • Będzie odpowiedzialny za współtworzenie i realizację strategii marketingowych i PR

Nr 25 - tworzymy kopię Windows 7

Andrzej Bakuła

W celu wykonania kopii zapasowej systemu Windows 7, wchodzimy do Panelu sterowania i wybieramy zakładkę „System i zabezpieczenia”. Następnie wybieramy zakładkę „Kopia zapasowa/Przywracanie”. Możesz wybrać lokalizację dla kopii zapasowej wskazując inną partycję, drugi dysk fizyczny, nośnik zewnętrzny (dysk zewnętrzny, pamięć flash lub płyta DVD), a nawet lokalizację sieciową. Najszybszą metodą zapisu kopii zapasowej będzie wybranie dysku lub partycji. Klikamy dalej i zostawiamy opcję „Wybierz automatycznie (zalecane)”. Następnych kilka kroków wykonujemy wg poleceń kreatora kopii zapasowej systemu.

Co to jest Landing Page i CTR

Blog co-to-jest-landing-page-i-ctr

Skuteczny Landing Page to forma kreacji,...

Czytaj

Strategia SEO i wzrost sprzedaży

Blog strategia-seo-i-wzrost-sprzedazy

Dobrze opracowana strategia SEO działa n...

Czytaj

Czym jest współczynnik konwersji

Blog czym-jest-wspolczynnik-konwersji

Mówiąc najprościej, współczynnik konwers...

Czytaj

W czym jeszcze możemy Ci pomóc?

Podobała Ci się nasza porada? Możemy zdecydowanie bardziej usprawnić funkcjonowanie Twojej firmy, doradzić Ci jak „zaprzyjaźnić” się z komputerem domowym lub wdrożyć bezpieczniejszy system dla dzieci godzinami surfujących w przestrzeni wirtualnej. Zapytaj: +48 602 708 864 lub wyślij zapytanie: biuro@projektancistron.pl

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.