Masz pytania? Napisz do nas

Strategia SEO i wzrost sprzedaży

Zadaniem wyszukiwarki jest pobranie informacji wpisanych przez użytkownika i zlokalizowanie najbardziej odpowiednich stron internetowych za pomocą konkretnych słów kluczowych. Mówiąc wprost, jeśli nie przykładasz wystarczającej uwagi do strategii SEO swojej strony i nie jesteś na pierwszej stronie wyników – nie istniejesz! Inwestując w marketing w wyszukiwarkach, jesteś widoczny na tle konkurencji z danej branży

Strategia SEO i wzrost sprzedaży

Strategia SEO i wzrost sprzedaży

Zadaniem wyszukiwarki jest pobranie informacji wpisanych przez użytkownika i zlokalizowanie najbardziej odpowiednich stron internetowych za pomocą konkretnych słów kluczowych. Mówiąc wprost, jeśli nie przykładasz wystarczającej uwagi do strategii SEO swojej strony i nie jesteś na pierwszej stronie wyników – nie istniejesz! Inwestując w marketing w wyszukiwarkach, jesteś widoczny na tle konkurencji z danej branży

Dobrze opracowana strategia SEO działa na korzyść danego serwisu przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, która zapewnia użytkownikowi najbardziej przyjazny, najszybszy i najbardziej trafny wynik na jego zapytanie. Innymi słowy, wyszukiwarka chce zapewnić użytkownikowi to, czego szuka, a gdy jest to zrealizowane szybko i bezbłędnie, użytkownik danego serwisu automatycznie staje się jego potencjalnym klientem.

Ludzie nieświadomie ufają wynikom wyszukiwarek. Jeśli Google przykładowo umieszcza serwis „największa księgarnia w warszawie” na pierwszym miejscu wyszukiwania, to musi znaczyć, że prawdopodobnie jest to zgodne z prawdą i rzeczywistością. Użytkownik bardzo często informuje wszystkich swoich znajomych na Facebooku i Twitterze, że właśnie znalazł „największą księgarnię w warszawie”, i zaprasza ich do serwisu np. klikając w Lubię to bądź udostępniając dany wpis na swoim profilu. Efekt kuli śnieżnej i pozytywne aspekty marketingu szeptanego mają ogromny i bezpośredni wpływ na poszerzenie się grona potencjalnych klientów serwisu „największa księgarnia w warszawie”.

Marketing internetowy, w tym SEO, przyciąga osoby, które już szukają danego produktu lub usługi. Nie musisz koniecznie przeznaczać ogromnego budżetu na reklamę graficzną. Musisz natomiast zaprezentować swoją stronę w jednej z tych 3 najlepszych wyników wyszukania. Potencjalni klienci szukali danego produktu, a Twoja strona pojawiła się jako jedna z pierwszych na czas! Oczywiście, nadal musisz przekonać ich, że jesteś lepszą firmą, niż Twoja konkurencja, ale osiągnąłeś już połowę sukcesu i jesteś na najlepszej drodze do pozyskania nowego klienta.

Jeśli Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana, co zwiększy jej widoczność, użyteczność i wiarygodność, grono odwiedzających dany serwis może dynamicznie wzrosnąć w ciągu stosunkowo niewielkiego czasu. Nieodzownym narzędziem mierzącym dokładne statystyki wejść i sposobu zachowania użytkowników danej strony jes Google Analytics. Narzędzie to jest wręcz nieocenione, analizując dane możesz dowiedzieć się m.in. jakiej przeglądarki używają użytkownicy strony, na jakie słowa kluczowe znaleźli daną witrynę, ich położenie geograficzne, dni i godziny konkretnych odwiedzin, ile czasu użytkownicy spędzili na stronie, na jakiej podstronie najdłużej zostali, a jakie strony zostały pominięte, oraz wiele innych niezbędnych informacji, które pomogą Ci odkryć rynek docelowy, ulepszyć reklamy i określić strategie oparte na faktach, a nie tylko domysłach. Im lepiej znasz swoich klientów, lepszy produkt lub usługę, którą możesz zapewnić, tym wyższy zwrot z inwestycji.

Jeśli Twoja witryna nie zawiera wiarygodnych treści, to bez względu na to, ile pieniędzy lub czasu poświęcasz na SEO, jest strategia może nie przynieść spodziewanych rezultatów. Treść zawsze będzie kluczowa, ale w połączeniu z innymi ważnymi narzędziami marketingowymi, SEO zapewni widoczność, ruch, wiarygodność, branding i pomoże uzyskać cenny wgląd i informacje odnośnie zachowanie użytkowników, którzy mogą stać się Twoimi lojalnymi klientami, chętnie polecającymi dany serwis internetowy.

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.