Landing Page to kreacja, która zawiera w sobie:
– pożądany i przyciągający uwagę nagłówek
– CTA – call to action, graficzny odnośnik wzywający do podjęcia danej akcji przez odbiorcę
– prosty i przejrzysty design, spójny z treścią reklamy, której bezpośrednim wynikiem jest konwersja
– dobre teksty marketingowe (copywriting) ściśle określające korzyści dla odbiorcy
Landing Page jest doskonałym uzupełnieniem strony firmowej – pozwala uzyskać precyzyjne do oczekiwań kontakty biznesowej (leady), które są odpowiedzią na dany produkt lub usługę. Dodatkową zaletą landing page jest szybkość jej ładowania w stosunku do strony firmowej.
Po wykonaniu landing page’a należy dokonać testów A/B – stworzenia dwóch wersji strony różniących się tylko nieznacznie np. kolorem przycisku Zapisz się Online, menu po lewej lub po prawej stronie, czy też zdjęcie dziecka z ciemnymi włosami lub jasnymi. Testy A/B polegają na stworzeniu dwóch wariantów strony różniących się tylko jednym elementem i porównaniu który z wariantów daje lepszą konwersję. W tego tupu wersjach użytkownik ma prezentowane dwa warianty strony, a wygrywa ten, który ma najwyższy współczynnik CTR (click through rate) – współczynnik klikalności (liczba kliknięć).
Co to jest wskaźnik CTR?
Wskaźnik CTR – współczynnik określający, jak często klikają daną reklamę osoby, które ją widziały. Współczynnik klikalności może służyć do określania skuteczności słów kluczowych i reklam. CTR to liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń: kliknięcia ÷ wyświetlenia = CTR.
Przykładowo, jeśli wyślesz 1000 maili w kampanii a w zawarte w wiadomościach linki kliknie 250 osób, Twój wskaźnik CTR będzie wynosił 25%.
Zgodnie z wynikami Raportu Strategicznego IAB Polska Internet 2015/2016, wskaźnik Click Through Rate w Polsce wyniósł w 2015 roku 4,3%.
Autor: Magdalena Bielecka, IT Specialist
Zobacz pozostałe publikacje Autora