Masz pytania? Napisz do nas

Facebook to życie

Jeśli nie masz konta na Facebook’u, to nie istniejesz. To dość kontrowersyjne stwierdzenie ma w sobie sporo prawdy. O ile posiadanie konta prywatnego to rzecz wyboru, to strona firmowa (Fan Page) jest elementem priorytetowym w promocji na portalach społecznościowych (social media).

Facebook to życie

Facebook to życie

Jeśli nie masz konta na Facebook’u, to nie istniejesz. To dość kontrowersyjne stwierdzenie ma w sobie sporo prawdy. O ile posiadanie konta prywatnego to rzecz wyboru, to strona firmowa (Fan Page) jest elementem priorytetowym w promocji na portalach społecznościowych (social media).

Social media marketing wypracował własne, specyficzne narzędzia i formy reklamy. W celu rozpoczęcia przygody na portalach społecznościowych należy zacząć od założenia konta firmowego. Wielu przedsiębiorców decyduje się na tworzenie firmowych kont w portalach społecznościowych i jest to bardzo dobre posunięcie! Liczba użytkowników samego Facebooka szacowana jest bowiem na 1,5 mld, Twittera na około 500 mln, a LinkedIn – na 400 mln. Jeśli zatem chcesz być widoczny w sieci, musisz być widoczny w social media.

Korzyści i zagrożenia social media

Rejestracja konta na portalach społecznościowych nie nastręcza wielu trudności i zazwyczaj jest prosta i szybka. Rozsądne zarządzanie treścią na tego typu portalach może już nie być takie oczywiste. W znanych korporacjach zarządzanie kontem zajmują się profesjonaliści i są to ludzie z ogromną wiedzą, którzy poszerzają swoje doświadczenie i kompetencje podczas licznych szkoleń z zakresu marketingu w social media. Warto zainwestować w wizerunek swojej firmy w mediach społecznościowych, ponieważ niesie to za sobą wiele korzyści.

Podstawową korzyścią wynikającą z działalności w ramach konta firmowego np. na najbardziej popularnym serwisie – Facebook’u – jest możliwość zbudowania aktywnej, lojalnej społeczności klientów, którzy będą na bieżąco śledzić Twoje wpisy. Dzięki temu możesz natychmiast dowiedzieć się, czy promocja danego produktu/usługi podąża w dobrym kierunku. Użytkownicy mogą komentować Twoje wpisy i udostępniać je dalej, dzięki czemu promocja może objąć całe rzesze odbiorców, dzięki efektowi „kuli śnieżnej”.

Social media są również ważnym narzędziem w budowaniu świadomości marki. Tak jak przy prowadzeniu bloga firmowego, staraj się urozmaicać treści, które publikujesz na profilu w mediach społecznościowych, dzięki czemu Twój Fan Page będzie często odwiedzany.

Zagrożeniem w posiadaniu konta na profilach społecznościowych jest ryzyko utraty danych i możliwość „podszycia” się pod nasz oficjalny Fan Page. Profile firmowe w social media są szczególnie uważnie obserwowane przez hakerów. Mają bowiem wizję większej korzyści płynącej z ataku na stronę firmową niż na profil użytkownika indywidualnego. Fakt ten powinien wzbudzić czujność i zachowanie zdrowego rozsądku podczas aktualizacji wiadomości na koncie (np. nie należy logować się poprzez nieznaną sieć Wi-Fi, logowanie powinno nastąpić jedynie ze sprzętu firmowego, hasło nie powinno być udostępniane osobom trzecim, system Windows powinien być zabezpieczony profesjonalnym programem antywirusowym).

Jeżeli chodzi o social media, Facebook jest największym portalem społecznościowym w Internecie. Szacuje się, że liczba jego aktywnych użytkowników wynosi ponad 1,5 mld i stale przybywa. Nie może zatem dziwić, że przy tak licznej grupie potencjalnych odbiorców Facebookiem zainteresowali się specjaliści do e-marketingu.

Fan Page vs strona prywatna

Fanpage to po prostu strona dla fanów – miejsce dla osób, które sympatyzują z Twoją marką. Profil prywatny, jak sama nazwa wskazuje, służy do komunikacji osobistej. Fanpage to miejsce dla marki, gdzie można promować dany produkt, strategię i życie firmy lub wybraną usługę.

Fani na Fan Page’u

Jak często należy aktualizować wpisy na Facebook’u? Tu nie ma niestety żelaznej zasady, należy znaleźć złoty środek – firmowy fanpage wymaga niekoniecznie bardzo częstej, ale na pewno regularnej aktualizacji treści. Należy zadbać, aby wpisy w formie krótkich informacji (postów), zdjęć czy filmików pojawiały się regularnie. Dłuższy brak aktywności nie jest mile widziany i może świadczyć o zastoju w firmie Staraj się tworzyć jak najwięcej treści własnych, choć nie unikaj udostępniania na stronie innych, związanych z branżą lub samą firmą, informacji, pojawiających się np. na zaprzyjaźnionym fanpage’u lub profesjonalnym portalu branżowym. Dostrzegaj też treści, które publikują na twojej stronie fani – komentuj je, nie obawiaj się wchodzić w dyskusję.

W celu zachęcenia społeczności do częstego odwiedzania strony firmowej na FB, należy korzystać z takich narzędzi jak np. konkurs czy ankieta, co pozwoli na zebranie niezbędnych opinii fejsbukowiczów odnośnie danej działalności i w razie potrzeby szybko reagować. Staraj się wciągać swoich fanów w dyskusje na stronie, w opiniowanie twoich produktów, działań itp. Ich reakcje przyniosą cenną wiedzę o rzeczywistych potrzebach i wymaganiach potencjalnych klientów.

Fan Page na Facebooku to także strona internetowa i również jest dostrzegana przez roboty wyszukiwarek, a co za tym idzie – podlega pozycjonowaniu. Zadbaj o to, aby wszędzie gdzie jest to możliwe, umieszczać linki do twojej facebookowej strony. Koniecznie umieść także na fanpage’u odnośnik do twojej firmowej witryny.

Więcej na temat promowania swojej strony w sieci, znajdziesz pod zakładką Pozycjonowanie Stron.

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.