W celu przeprowadzenia skutecznej kampanii reklamowej, należy w pierwszej kolejności dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Tworząc listę słów kluczowych należy wziąć pod uwagę wiele czynników, jednym z najważniejszych jest zrozumienie w jaki sposób klienci szukają produktów lub usług w Internecie. Należy pamiętać, że podstrona do której prowadzi reklama musi być związana z jej treścią. Istotną funkcją może okazać się funkcja dopasowania i wykluczenia, i tak np. fraza „samochody prl” kieruje na daną witrynę, ale również czyni to automatycznie liczba pojedyncza tej frazy, czyli „samochód prl”. Ten proces jest realizowany przez trzystopniowy mechanizm dopasowania słów do reklamy.
Dopasowanie przybliżone – reklama wyświetla się nawet w przypadku, gdy internauta wpisze tylko jeden wyraz z naszej frazy kluczowej, zamiast liczby mnogiej użyje liczby pojedynczej, czy też popełni błąd w pisowni.
Dopasowanie do wyrażenia – w tym wypadku internauta musi wpisać wyrażenie w niezmienionej formie. Jeśli jednak obok wyrażenia pojawią się inne słowa nasza reklama w dalszym ciągu się wyświetli. Na przykład jeśli reklama ma wyświetlić się po wpisaniu frazy „samochody prl” wyświetli się również po wpisaniu frazy „klasyczne samochody prl”
Dopasowanie dokładne – w tym wariancie nie ma miejsca na dowolną interpretację – użytkownik musi wpisać dokładnie taką samą frazę o jaką nam chodziło, w przeciwnym wypadku reklama nie zostanie wyświetlona.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, który z powyższych wariantów jest najbardziej skuteczny. Zależy to przede wszystkim od wysokości budżetu – jeśli jest dosyć spory – warto zdecydować się na dopasowanie przybliżone (sprawdzimy wówczas, które słowa były najbardziej popularne i tym samym skuteczne), jeśli budżet jest ekonomiczny – wówczas najlepiej sprawdzi się wariant dopasowania dokładnego.
Warto w tym miejscu wspomnieć o systemie wykluczenia, czyli liście fraz kluczowych, po których nasza reklama z całą pewnością nie zostanie wyświetlona. Jest to szczególnie istotne w przypadku dopasowania przybliżonego, dla przykładu oferując „zamki samochodowe”, nasza reklama nie powinna się wyświetlić po wpisaniu słowa „zamki drzwiowe”.
Kampania reklamowa to rozsądne prowadzenie strategii marketingowej.
Finalnym wskaźnikiem odpowiedzi na pytanie czy dana kampania przynosi sukces, czy też nie, jest stosunek osiągniętego zysku do poniesionych kosztów.
Istotnym parametrem jest stawka, jaką skłonni jesteśmy zapłacić za kliknięcie. Ustalenie jej może zostać wykonane samodzielnie lub też można skorzystać z pomocy automatycznego programu (Google określi automatycznie optymalne stawki za kliknięcie). Należy podać wówczas limit dziennych wydatków, które chcemy przeznaczyć na reklamę.
Jakość reklamy mierzy się stosunkiem jej wyświetleń do kliknięć w nią. Pozycja danej reklamy (1-3) nie jest tak bardzo istotna, ważne jest aby krótki tekst (do maksymalnie 90 znaków) przykuwał uwagę. Nie chodzi jednak o same wejścia na daną stronę. Google wartościuje kreatywność i oryginalność sponsorowanego tekstu reklamowego, dlatego za reklamy z korzystnym stosunkiem kliknięć do wyświetleń każe płacić mniej i wyświetla je wyżej. Treść reklamy może mieć duży wpływ nie tylko na efekty kampanii, ale także jej koszt.
Kolejnym czynnikiem, oprócz kreatywności, który obniża koszty całkowite kampanii reklamowej jest czas wyświetlania reklam oraz ich zasięg (obszar). Jeśli zakup produktu jest warunkowany ówczesnym kontaktem z pracownikiem sklepu, warto ustawić czas wyświetlania reklamy w godzinach pracy obsługi sklepu.
Bardzo pomocnym narzędziem do śledzenia statystyk aktywności użytkowników na danej stronie jest bezpłatny program bardzo dokładnych statystyk – Google Analitycs. Narzędzie to pozwala szczegółowo analizować zachowanie potencjalnych klientów, dzięki niemu można, z biegiem czasu i zdobywaniem doświadczenia, określać bardzo skuteczne kampanie reklamowe z adekwatnym budżetem (czyli minimalizować koszty poniesione na daną reklamę).
Więcej na temat promowania swojej strony w sieci, znajdziesz pod zakładką Pozycjonowanie Stron.