Po pierwsze – czytelne! Biorąc pod uwagę fakt, że logo bardzo często występuje w małych rozmiarach, jest konieczne, żeby jego grafika (sygnet) i/lub tekst (logotyp) były łatwe i jednoznaczne do odczytania i identyfikacji na pierwszy rzut oka przez odbiorców. Po drugie – rozpoznawalność i łatwość zapadania w pamięć. Idealna sytuacja jest osiągnięta, jeśli potrafimy rozpoznać logo widząc tylko pojedynczą jego literę (np. Disney, Coca-Cola). Kolor jest najmocniejszym elementem wizualnym marki. Wg najnowszych badań aż 64% ludzi uważa, że jest ważniejszy od sloganu, kroju pisma, czy kształtu logo. Po trzecie – znaczenie i koncept. Przydatne jest, kiedy możemy bezproblemowo odczytać z logotypu czy sygnetu, czym się dana firma zajmuje. Mimo to, nie jest to w większości przypadków konieczne.
Najważniejszym czynnikiem na idealne logo jest pomysłowość. Nie jest to proste do zrobienia w sposób, który nie jest kolokwialnie mówiąc przekombinowany, lecz dobrze wykonane potrafi być bardzo efektowne (np. CPN).