Masz pytania? Napisz do nas

Marketing wirusowy | Viral

Konto na Facebook'u posiada 3,5 miliarda użytkowników.

Odkryj siłę przekazu i szeroki zasięg Social Media!

Fakt

W planowaniu marketingowym kluczowa jest spójność przekazu i działań. To zalecenie nabiera na znaczeniu właśnie w kontekście strategii w obszarze social media. Decydując się na multiplatformowość kampanii, trzeba mieć na uwadze, by – mimo różnych form – zasadniczy komunikat był podobny.

Społeczny dowód słuszności, czyli dlaczego naśladujemy innych.

Siła grupy

Eksperci z dziedzin marketingu, reklamy i psychologii społecznej są zgodni, że marketing wirusowy jest najtrudniejszą, ale zarazem najbardziej skuteczną formą reklamy. Taka forma promocji sięga do głęboko zakorzenionych w nas wartości i cech, jak: poczucie bezpieczeństwa i przynależności do grupy, chęć dzielenia się z bliskimi, skłonność do porównywania się i naśladownictwa, naturalna ciekawość świata, potrzeba odczuwania zadowolenia, adrenaliny, radości. Wystarczy uświadomić sobie fakt, iż serwis który opiera się na takich właśnie aspektach społecznych, istnieje już ponad 10 lat, a liczba jego miesięcznych użytkowników sięga ponad 1,310,000,000 populacji. Warto więc zainteresować 1/5 świata swoją ofertą poprzez umiejętny marketing wirusowy i zacząć zdobywać nowych klientów, którzy chętnie będą Ciebie polecać!

Reklama nienachalna

Najważniejszą cechą reklamy wirusowej jest jej oryginalność. Coś, co jest pospolite, banalne i nachalne trafi prosto do… kosza. Największą zaletą zaraźliwego marketingu jest więc brak skojarzeń z reklamą. Internauci na tym punkcie są mocno przewrażliwieni – wszelka natrętna i nielubiana reklama jest zasadniczo traktowana jako spam, a efektem takiego działania jest trwała niechęć internautów do danego produktu lub marki. W przypadku marketingu wirusowego internauta nie tylko sam decyduje, czy otworzyć daną wiadomość, ale także z dużym prawdopodobieństwem otrzymuje ją od swojego znajomego, a więc osoby zaufanej, która przekazała dalej wiadomość tylko dlatego, że jest ona unikalna i ciekawa, a wewnętrzny impuls przynależności do grupy nakazywał jej błyskawiczne podzielenie się ciekawą wiadomością z kimś bliskim lub znajomym.

Zarażamy ludzi hasłem: Follow us on...

Naturalna skłonność ludzi do bycia na topie i posiadania najlepszej wiadomości w grupie została idealnie wykorzystana przez specjalistów od marketingu i reklamy. Marketing szeptany (viral), to nic innego jak przekazywanie między sobą gorących wiadomości z ostatniej chwili. W dobie wszechobecnego Internetu, kolejna cecha ludzi została umiejętnie wykorzystana przez marketingowców – a mianowicie – chęć śledzenia najnowszych trendów lub… znajomych. Obecnie z hasłem „follow us” jest powiązanych aż 2 miliardy stron internetowych. Marketing wirusowy wykorzystuje w praktyce obydwie te cechy – polega on na lawinowym rozprzestrzenianiu materiałów dotyczących firmy za pośrednictwem samych internautów poprzez narzędzia komunikacji społecznej, tj. social media. Skutecznie przeprowadzona kampania wirusowa jest nie tylko relatywnie tania i szybka, ale także bardziej skuteczna od tradycyjnych form reklamy.

Korzyści marketingu wirusowego można mnożyć. A więc jakie narzędzia w e-marketingu przychodzą nam z pomocą, aby przeprowadzić skuteczny i lubiany viral?

Gadżety internetowe: zdjęcia/filmiki, demotywatory, tapety na pulpit, wygaszacze ekranu, gry, e-kartki.
Bonusy za polecenia w kanałach dyskusyjnych (karty rabatowe).
Artykuły, porady i opinie ekspertów z danej branży, np. porady komputerowe, ogrodnicze, wnętrzarskie.
Filmiki instruktażowe na znanych kanałach dystrybucji.

CENTRUM DOWODZENIA

Artanis tworzenie stron internetowych

Artanis

Realizując wszystkie założenia, responsywna strona internetowa posiada zintegrowany System Zarządzania Treścią, pozwalaj
CM Arnica tworzenie stron internetowych

CM Arnica

Realizując wszystkie założenia, responsywna strona internetowa posiada zintegrowany System Zarządzania Treścią, pozwalaj

Nr 11 - Podaj dalej

Małgorzata Borek

Marketing wirusowy (viral) – działania marketingowe polegające na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług lub produktów.

Marketing wirusowy jest „przenoszony” od jednego użytkownika do drugiego i może być on w wielorakiej postaci, np. jako filmik, śmieszna reklama lub zabawny mem. Ten rodzaj reklamy jest bardzo skuteczny, ponieważ informacje w sieci są błyskawicznie rozpowszechniane i nie wymaga ten rodzaj kampanii dużego budżetu.

Więcej informacji znajdziesz na naszym blogu: Podaj dalej.

Audyt SEO

Blog audyt-seo

Zazwyczaj audyt SEO ma na uwadze: - prz...

Czytaj

Facebook to życie

Blog facebook-to-zycie

Social media marketing wypracował własne...

Czytaj

Podaj dalej

Blog podaj-dalej

Marketing wirusowy jest „przenoszony” od...

Czytaj

W czym jeszcze możemy Ci pomóc?

Podoba Ci się nasz artykuł? Możemy zdecydowanie bardziej usprawnić funkcjonowanie Twojej firmy, doradzić Ci jak „zaprzyjaźnić” się z hasłami e-commerce lub wdrożyć dedykowane rozwiązania na potrzeby Twojej strony. Zadzwoń: +48 602 708 864 lub wyślij zapytanie: biuro@projektancistron.pl

Małgorzata Borek

Social Media Specialist

5-letnie doświadczenie w swoim zawodzie w branży marketingowej, samodzielność w prowadzeniu dużych projektów oraz w przygotowywaniu ofert, kosztorysów oraz prezentacji, łatwość w budowaniu i utrzymywaniu długotrwałych relacji z klientami, kreatywność oraz pewność siebie w działaniu – to cechy, które wyróżniają ją na rynku. Prywatnie pasjonatka podróży i fotografii artystycznej.

Twoje zamówienie wykona Specjalista, który:

• Będzie odpowiedzialny za branding oraz kampanie reklamowe promujące Twoją działalność
• Będzie odpowiedzialny za bieżącą obsługę stałych klientów oraz identyfikację ich potrzeb
• Będzie odpowiedzialny za opracowywanie strategii, harmonogramów działań, kosztorysów
• Będzie odpowiedzialny za dbałość o aspekty finansowo-prawne związane z prowadzonymi projektami

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.