
Społeczny dowód słuszności, czyli dlaczego naśladujemy innych.
Naturalna skłonność ludzi do bycia na topie i posiadania najlepszej wiadomości w grupie została idealnie wykorzystana przez specjalistów od marketingu i reklamy. Marketing szeptany (viral), to nic innego jak przekazywanie między sobą gorących wiadomości z ostatniej chwili. W dobie wszechobecnego Internetu, kolejna cecha ludzi została umiejętnie wykorzystana przez marketingowców – a mianowicie – chęć śledzenia najnowszych trendów lub… znajomych. Obecnie z hasłem „follow us” jest powiązanych aż 2 miliardy stron internetowych. Marketing wirusowy wykorzystuje w praktyce obydwie te cechy – polega on na lawinowym rozprzestrzenianiu materiałów dotyczących firmy za pośrednictwem samych internautów poprzez narzędzia komunikacji społecznej, tj. social media. Skutecznie przeprowadzona kampania wirusowa jest nie tylko relatywnie tania i szybka, ale także bardziej skuteczna od tradycyjnych form reklamy.
Korzyści marketingu wirusowego można mnożyć. A więc jakie narzędzia w e-marketingu przychodzą nam z pomocą, aby przeprowadzić skuteczny i lubiany viral?
• Gadżety internetowe: zdjęcia/filmiki, demotywatory, tapety na pulpit, wygaszacze ekranu, gry, e-kartki.
• Bonusy za polecenia w kanałach dyskusyjnych (karty rabatowe).
• Artykuły, porady i opinie ekspertów z danej branży, np. porady komputerowe, ogrodnicze, wnętrzarskie.
• Filmiki instruktażowe na znanych kanałach dystrybucji.
