Masz pytania? Napisz do nas

Newsletter wiecznie żywy

Do podstawowych zadań e-mail marketingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy bądź organizacji, sprzedaż. Najpopularniejszymi narzędziami e-mail marketingu są: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e-mail.

Newsletter wiecznie żywy

Newsletter wiecznie żywy

Do podstawowych zadań e-mail marketingu zalicza się budowę lojalności konsumenckiej, tworzenie określonych relacji z odbiorcami, budowę pożądanego wizerunku firmy bądź organizacji, sprzedaż. Najpopularniejszymi narzędziami e-mail marketingu są: newsletter firmowy, biuletyn wewnętrzny, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e-mail.

E-mail marketing nawiązuje do koncepcji permission marketingu, zgodnie z którą odbiorca komunikatu marketingowego powinien wyrazić zgodę na jego otrzymywanie. W przeciwnym razie e-mail marketing przeradza się w spam.

Email marketing jest najtańszym, a jednocześnie najbardziej efektywnym kanałem marketingowym. Najważniejsze zalety e-marketingu to:

mierzalność (prowadzone są statystyki mówiące o ilości wysłanych maili, przez kogo i kiedy wiadomości zostały przeczytane oraz co i kogo zainteresowało),
natychmiastowość (wysłanie serii maili trwa błyskawicznie, dodatkowo informacje zwrotne o aktywności odbiorców są rejestrowane natychmiast, kiedy występuje określone zdarzenie),
skalowalność (lista odbiorców może liczyć zarówno 100, jak i miliony adresatów),
trafność (informacje na temat aktywności odbiorców pozwalają przygotować sprecyzowaną ofertę do wyselekcjonowanej grupy docelowej),
indywidualność (automatyczne wysyłanie sprecyzowanych wiadomości sugeruje adresatowi na indywidualne podejście do jego potrzeb, np. mail wysłany w dniu jego imienin/urodzin), \
oszczędność (wysłanie mailingu jest nieporównywalnie tańsze w stosunku do wysłania oferty drogą pocztową, znikają bowiem koszty druku i opłaty związane z wysyłką listu), ekologia (korzystanie z e-marketingu chroni środowisko i propaguje ekologię – brak np. emisji CO2 w przypadku transportu oraz zużytych tonerów lub tuszy drukarskich.

Newsletter czy Mailing?

Newsletter – elektroniczna forma biuletynu – czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów. Dawniej była to forma szybkiego czasopisma naukowego powielanego na kserokopiarce i rozsyłanego do zainteresowanych prenumeratorów.

Ta forma kontaktu służy do podtrzymywania stałego kontaktu z klientami (np. sklepu, przychodni, szkoły, itp.) i służy do informowania o bieżących aktualizacjach w obrębie danej firmy. Wizualna forma Newslettera powinna być stała (podobnie jak papier firmowy), a zmieniać się powinna jedynie treść. Ludzie są zazwyczaj wzrokowcami, przyzwyczajają się więc do stałej oprawy Newslettera i traktują ją jako spójność z wizualną stroną firmy, designem strony czy kolorystyką logo.

Dodatkowo Newsletter dobrze jest wysyłać w konkretnych dniach miesiąca, np. co 2 tygodnie, jest to optymalna częstotliwość, która nie będzie irytować odbiorców, pozwoli natomiast na dostarczanie im bieżących, ważnych aktualności.

Warto także pamiętać, że Newsletter powinien zawierać tzw. treści premium, która będzie stanowiła dla odbiorcy konkretną wartość, a zatem może to być np. informacja o promocji, bonach, rabatach, itp.

Mailing – w odróżnieniu od newslettera, to jednorazowa reklama, która dociera na skrzynkę odbiorców. Nie jest ona zazwyczaj komunikacją mającą na celu budowanie relacji, a jedynie poinformowanie o produkcie i zachęcenie do zakupy, założenia konta, czy udziału w imprezie.

Cechami głównymi mailingu są przede wszystkim: duża grafika i stosunkowo mała ilość tekstu, posiadanie przycisku CTA (call to action) zachęcającego do założenia konta, zapisania się do grupy, wypełnienie formularza kontaktowego, skupienie wiadomości na jednym celu.

Kreacja taka jest zazwyczaj jednorazowa i przez to może być mylona ze spamem. Różnica jednak polega na tym, że na otrzymanie mailingu odbiorca musiał kiedyś wyrazić zgodę, dodatkowo wiadomość taka zawsze posiada przycisk rezygnacji z subskrypcji np. „Rezygnuję”.

Link rezygnacji to niezbędny i wymagany element każdej wiadomości. Najczęściej znajduje się w stopce maila, pod informacją o danych kontaktowych nadawcy. Umożliwienie odbiorcy zrezygnowania z otrzymywania wysyłek to również wymóg narzucony przez RODO oraz naszą politykę antyspamową. Dlatego pamiętaj, aby w Twoich wysyłkach taki link umieścić.

Zarówno mailing, jak i newsletter, powinien zawierać formuły, które świadczą o wiarygodności nadawcy. Zwykle umieszcza się je w stopce wiadomości (po wejściu przepisów RODO jest to obowiązek informacyjny) i są to informacje takie jak:

– dane kontaktowe nadawcy (nazwa firmy, NIP, REGON, inne)
– Administrator Danych Osobowych
– cel przetwarzania danych osobowych
– podstawę prawną przetwarzania danych osobowych
– informację o prawie odbiorcy do: wglądu do danych, zmiany tych danych lub ich usunięcia, wycofania zgody na przetwarzanie, przeniesienia danych i wniesienia skargi
– link umożliwiający wypisanie się i anulowanie subskrypcji

Reasumując, należy pamiętać, aby wysłana wiadomość nie tylko niosła za sobą przejrzysty i oryginalny komunikat i była opatrzona odpowiednim tytułem i grafiką, ale też mail taki musi zawierać niezbędne informacji odnośnie przetwarzania danych adresata.

Więcej na temat promowania swojej strony w sieci, znajdziesz pod zakładką Pozycjonowanie Stron.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.