
Opłata pobierana jest wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie.
Program Google AdWords umożliwia tworzenie reklam wyświetlanych na trafnych stronach wyników wyszukiwania w Google oraz w witrynach sieci naszych partnerów. Z kolei program Google AdSense udostępnia reklamy Google AdWords, wyświetlane w witrynach konkretnych osób. Firma Google płaci wydawcom internetowym za reklamy wyświetlane w ich witrynach według liczby kliknięć reklam przez użytkowników lub liczby wyświetleń reklam, zależnie od typu reklamy. Innymi słowy reklama AdWords to nic innego jak linki sponsorowane, czyli kampania reklamowa Twojej firmy, natomiast jeśli chcesz na swoim popularnym serwisie (np. portalu, vlogu) reklamować inne firmy – wówczas jest to reklama AdSense. Zarówno reklama AdWords, jak i AdSense przypomina internetową siatkę linków, rozprzestrzenioną w celu zdobywania jak największej ilości nowych odbiorców, którzy chodząc od strony do strony klikają ciekawy dla nich link reklamowy.
Zaletą kampanii AdWords jest fakt, iż Twoja reklama jest wyświetlana obok wyników wyszukiwania wybranych słów kluczowych użytkownikom wyszukującym ich w Google. Oznacza to, że reklama trafia bezpośrednio do osób już nią zainteresowanych. Linki sponsorowane są umieszczone na 3 pierwszych pozycjach na stronie wyszukiwania w przeglądarce Google. Dodatkowo możesz edytować reklamy i dostosowywać budżet aż do osiągnięcia pożądanych wyników, a płacisz tylko wtedy, gdy użytkownicy klikają Twoją reklamę. Z kolei zaletą reklamy AdSense, jest fakt, iż reklamy wyświetlane są nie tylko w wynikach organicznych wyszukiwarki (linki sponsorowane), lecz także na licznych stronach reklamobiorców należących systemu AdSense. Na witrynach partnerskich AdSense wyświetlają się tematyczne reklamy, a więc użytkownik przeglądający dany serwis jest zainteresowany również treścią reklamową ściśle związaną z tematyką danego serwisu.
