Masz pytania? Napisz do nas

Audyt SEO

Audyt strony to dokładna analiza treści merytorycznych na danym serwisie, pod kątem jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, tzw. SERP (Search Engine Results Pages). Innymi słowy, audyt SEO jest usługą mającą na celu przeanalizowanie strony i stworzenie raportu zawierającego wyniki oraz porady jak dany serwis zaktualizować, biorąc pod uwagę późniejsze pozycjonowanie.

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt strony to dokładna analiza treści merytorycznych na danym serwisie, pod kątem jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, tzw. SERP (Search Engine Results Pages). Innymi słowy, audyt SEO jest usługą mającą na celu przeanalizowanie strony i stworzenie raportu zawierającego wyniki oraz porady jak dany serwis zaktualizować, biorąc pod uwagę późniejsze pozycjonowanie.

Zazwyczaj audyt SEO ma na uwadze:

– przegląd tekstów i zamieszczonych grafik (znaczników)
– ocenę optymalizacji treści pod kątem fraz kluczowych
– wskazanie elementów do ewentualnej poprawy
– analizę znaczników meta

Kiedy należy stosować audyt SEO?

Pierwszym etapem przeprowadzenie wstępnego audytu, jest etap tworzenia serwisu WWW – taki działanie jest logiczne i oszczędzi mnóstwo czasu – od podstaw bowiem strona jest odpowiednio moderowana pod kątem ważnych dla pozycjonowania znaczników, nasycenia treści słowami kluczowymi, prawidłowym nazewnictwem grafik i zdjęć (wraz z tekstami alternatywnymi, tzw. altami) oraz właściwym opisem znaczników meta.

Należy pamiętać, że darmowe narzędzia analizy SEO nie będą tak dokładne, jak płatny audyt wykonany przez specjalistów SEO/SEM.

Drugim etapem może być moment utworzenia strony – jest to na tyle ryzykowne, że właściciel strony nie posiada na to dodatkowego budżetu, który został wykorzystany już na budowę strony, bez nacisku na elementy pozycjonujące.

Trzecim wariantem może być sytuacja, gdy właściciel lub osoba nie do końca znająca zasady stosowania elementów pozycjonujących na stronie, dokonuje tych zmian samodzielnie. Może zdarzyć się tzw. „ban” – czyli Google może nałożyć karę na taką stronę. Sytuacja jest możliwa do odwrócenia, jednak wymaga to czasu i przede wszystkim szybkiego wprowadzenia zmian, które zgodne są z wytycznymi przez Google (np. nie można stosować słów kluczowych w kolorze tym samym, lub podobnym do koloru tła strony, lub stosować zlepek słów kluczowych w tekście lub stopce strony).

Czwartym momentem na dokonanie audytu może być sytuacja, gdy dotychczasowe działania pozycjonujące nie przynoszę spodziewanego efektu lub gdy strona jest w fazie modernizacji.

Jakie są narzędzia do wykonania audytu SEO?

Istnieje szereg różnych narzędzi do przeprowadzenia analizy strony, płatnych i bezpłatnych. Do najczęściej stosowanych zalicza się:

– Google Search Console – bezpłatne i popularne narzędzie do analizy strony pod kątem jej zachowania w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Adres do witryny: https://www.google.com/webmasters

– Google Analytics – również darmowe, bardzo dokładne statystyki oferowane przez Google, umożliwiające śledzenie ruchu na stronie oraz monitorowanie zachowania użytkowników. Narzędzie dostępne jest pod adresem: https://marketingplatform.google.com/about/analytics/

– SEMSTORM – doskonałe narzędziem do analizy widoczności witryny w sieci w wynikach organicznych (SERP) i płatnych (linki sponsorowane inaczej Google Ads). Adres do seriwsu: https://www.semstorm.com/pl

– Majestic – niezależne narzędzie służące do analizy zmian w linkach przychodzących. Narzędzie dostępne jest pod adresem: https://majestic.com/

– Web-Sniffer – narzędzie pozwalające na analizę komunikacji na linii serwer-przeglądarka. Adres: http://web-sniffer.net/

– Google Page Speed Insight – narzędzie, również od Google, pozwalające zbadać ewentualne problemy na stronie, na które może natknąć się użytkownik, jak i robot Google podczas odwiedzin danego serwisu. Narzędzie dostępne jest pod linkiem: https://developers.google.com/speed/

– ReverseIP – narzędzie do wyświetlenia wszystkich witryn w obrębie jednego serwera. Adres: http://reverseip.domaintools.com/

– ScreamingFrog – narzędzie do analizy struktury serwisu. Link do narzędzia: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/

Ile kosztuje zewnętrzny audyt?

Koszt audytu jest ściśle uzależniony od wielkości danego serwisu i jego popularności w Internecie. Jego cena zazwyczaj kształtuje się w widełkach od 500 zł – 1000 zł, ale też w przypadku witryny rozbudowanej koszt może sięgać nawet kilku tysięcy złotych.

Czy audyt można przeprowadzić samodzielnie?

Obecnie, istnieje sporo publikacji na temat audytu SEO, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Elementarnymi aspektami poprawiającymi pozycję witryny, na które z całą pewnością należy zwrócić uwagę, są elementy tj.:

– analiza słów kluczowych i poszczególnie pozycje witryny w różnych wyszukiwarkach (w szczególności Google),
– meta title i description – czy są prawidłowo skonstruowane, czy nie powtarzają się w obrębie serwisu
– nagłówki H1-H3 – czy są zawierają słowa kluczowe i się nie dublują
– adresy URL – czy nie występują tzw. broken links
– grafiki i zdjęcia – czy szybko się ładują i zawierają stosowne alt-y
– czy na stronie są wgrane pliki mapy witryny sitemap.xml i robots.txt
– czy linki wewnętrzne w menu są widoczne dla robotów indeksujących

Powyższe wskazówki są jedynie podstawowymi poradami, które można samodzielnie wykorzystać podczas budowy strony lub do własnego audytu. W przypadku chęci wykonania usługi profesjonalnego i rozbudowanego audytu strony, prosimy o kontakt z nami na biuro@projektancistron.pl

Więcej na temat promowania swojej strony w sieci, znajdziesz pod zakładką Pozycjonowanie Stron.

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.